Ziyaret Saatleri ve Kuralları
11 Ocak 2024

 

Tedavi sırasında hastaya yardımcı olmak üzere; mevzuatın ve hastanemizin imkânlarının elverdiği ve hastanın sağlık durumunun gerektirdiği ölçüde, tedaviden sorumlu doktorun uygun görmesine bağlı olarak, hastanın refakatçi bulundurma hakkı vardır. Bu hakkın nasıl ve ne zaman kullanılacağı hastanemizde belirlenen usul ve esaslara uygun olarak gerçekleştirilmelidir. Hastanızın sağlığı açısından bu konuda bize yardımcı olmanızı ve hastanemizin refakatçi politikası çerçevesinde belirlenen usul ve esaslara uygun şekilde hastanıza refakat etmeniz gerektiğini önemle belirtmek isteriz.
       REFAKATÇİLERİN UYMASI GEREKEN KURALLAR
1.     
Hastaya refakatçi gerekip gerekmediği hastanın doktoru tarafından belirlenir ve refakatçi bir kişi ile sınırlıdır.
2.      Refakatçi hastane tarafından belirlenen kurallara uymak zorundadır.
3.      Refakatçi vizite ve tıbbi bakım sırasında hemşire ya da doktorunun izin verdiği müddetçe hastanın yanında bulunmalıdır. Ayrıca hasta bakımına hekimin izin verdiği ölçüde katılabilirler.
4.      İlgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastayı hastane dışına çıkarmamalı ve yatağını değiştirmemelidir.
5.      Refakatçi için bir refakatçi kartı/formu verilir.
6.      Sürekli kalan refakatçilerin yemekleri genel esaslar dahilinde kurumca karşılanır.
7.      Özellikli hasta gruplarının bulunduğu bölümlerde (Yoğun Bakım, Kadın Doğum, Yeni Doğan vb.), mevzuat, bilimsel norm ve ilgili bölümün giriş çıkış kuralları doğrultusunda hareket edilir.
8.      Hastalarımıza huzurlu bir ortamın sağlanması için, refakatçilerin; hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmaması, gürültü yapmaması, odalarda bulunana televizyonu başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanması, doktor vizite saatlerinde ve saat 22:00 den sonra telefonlarını kapatmaları veya sesini kısık tona ayarlamaları önemlidir.
9.      Hastaya dışarıdan yiyecek, içecek getirilmemesi ve diyetisyen kontrolü olmayan hiçbir yiyeceğin hastalara verilmemesi gerekmektedir.
10.  Lavabo ve tuvaletlerimizi temiz kullanınız, suları açık bırakmayınız.
11.  Hastane içinde kapalı alanlarda sigara içilmesi kanuni olarak yasaktır.
12.  Hasta yataklarına oturmayınız (sağlığınız ve ihtiyaç halinde kullanılabilmesi için).
13.  Tedavi ve temizlik saatlerinde işlerin ilerleyişini engelleyici davranışlardan kaçınınız.
14.  Hastanız için acil ihtiyaç duyduğunuzda yatak başında bulunan hemşire çağrı zilini kullanınız ve ya servis hemşiresine haber veriniz.

    Şikayetlerinizi olduğu kadar memnuniyetlerinizi de hastanemiz poliklinik girişinde bulunan Hasta Hakları Birimine veya  httpss://hastahaklari.saglik.gov.tr adresine bildirebilirsiniz. Ayrıca hastanemiz genelinde bulunan Öneri ve Şikayet Kutuları ile Hastanemiz https://hekimhandh.saglik.gov.tr web adresine öneri ve şikayetlerinizi bildirebilirsiniz

             Bunların dışında sormak ve öğrenmek istediğiniz diğer konu ve sorularınız için servis hemşireleri ve  doktorlarınızdan bilgi alabilirsiniz.

 

ANLAYIŞINIZ VE İŞ BİRLİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ...

 

Hasta ziyaretçilerinin kabul edilmesi, hastanemizde belirlenen usul ve esaslara uygun olarak ve hastaların huzur ve sükûnlarını bozacak fiil ve tutumlara sebebiyet vermeyecek şekilde gerçekleştirilmelidir. Hastanızın sağlığı açısından bu konuda bize yardımcı olmanızı ve hastanemizin ziyaret politikası çerçevesinde belirlenen usul ve esasları hakkında sağlık çalışanlarımızdan bilgi almadan hasta ziyareti gerçekleştirmemeniz gerektiğini önemle belirtmek isteriz.

                                  
             
 ZİYARETÇİLERİN UYMASI GEREKEN KURALLAR

  1. Hastanemiz ziyaret saatleri 14:00-15:00 ile 19:00-21:00 saatleri arasındadır. Hasta ziyareti, hastanemizin belirlediği ziyaret saatleri içinde yapılmaktadır. Ziyaret saatleri hastalarımızın bakım ve dinlenme zamanları dikkate alınarak düzenlenmiştir.
  2. Hastamızın sağlığı açısından ziyarete gelen kişilerin hasta odasında kalma süreleri çok uzun olmamalıdır. Bunun için ziyaret süresinin 10 dakika ile sınırlandırılmasına ve odada 2 kişiden fazla sayıda ziyaretçi olmamasına özen gösteriniz.
  3. Hastaların sağlığı açısından gürültü kirliliğine neden olmamak için cep telefonlarınızı sessiz moduna ayarlayınız ve yüksek sesle konuşmayınız.
  4. Ateş, öksürük, aksırık ve balgam çıkarma gibi şikayeti olanlar ve bilinen bir enfeksiyon hastalığı olan kişiler, herhangi bir kronik hastalığı olan kişiler, enfeksiyon almaya yatkın olan kişiler ve 10 yaşından küçük çocukların vücut direnci büyüklerden daha zayıf olduğundan dolayı mümkün olduğunca hasta ziyaretlerine ve hasta olmadıkları sürece hastane ortamına getirilmemelerine özen gösteriniz.
  5. Hastanızı takip eden doktorun hasta ziyaretine izin vermediği özel durumlarda, toplumda salgın varlığında, bağışıklı sistemi baskılanmış hastalarda ziyaret kısıtlaması getirilebilir. Hastanızın sağlığı açısından bu gibi durumlarda lütfen ısrar etmeyiniz.
  6. Ziyarete gelirken, topraklı çiçek ve vazoya konulmak üzere buket çiçek getirmeyiniz. Bu çiçekler hastanız için enfeksiyon riski taşıdığından hasta servislerine kabul edilmemektedir.
  7. Ziyaret sırasında, hastanın ve kendi sağlığınız açısından ortamdaki eşya / alanlara, hastaya bağlı bulunan ekipmanlara dokunmamaya ve hasta yatağına oturmamaya lütfen dikkat ediniz.
  8. Çocuk Hastaların 10 yaşından küçük kardeş ve arkadaşları tarafından ziyareti yasaktır.
  9. İzolasyon altına alınmış olan hasta ile temas gerektiren durumlarda izolasyonun kategorisine uygun olarak gereken önemlerin alınmasında sağlık personeli tarafından belirtilen talimatlara uyunuz.
  10. Ziyaretiniz sırasında hasta ve yakınlarının mahremiyetine özen gösteriniz.
  11. Hastalarımızın yanında (kendisine zararı olabileceği için) duygusal durumunuzu yansıtacak ağlama, bağırma gibi davranışlarda bulunmamaya dikkat ediniz.

12.    Özellikli hasta gruplarının bulunduğu bölümlerde (Yoğun Bakım, Kadın Doğum, Yeni Doğan vb.), mevzuat, bilimsel norm ve ilgili bölümün giriş çıkış kuralları doğrultusunda hareket edilir.

  1. Hastaya  kitap, dergi, gazete, hijyenik bakım ürünleri dışında yiyecek,içecek getirilmesi yasaktır.

14.    Hastanemiz telefonları; 0(422)713 28 99 olup, santralden hastanızın odasında bulunan dahili numarayı bağlatarak hastanıza ulaşabilirsiniz.

15.    Şikayetlerinizi olduğu kadar memnuniyetlerinizi de hastanemiz poliklinik girişinde bulunan Hasta Hakları Birimine veya   httpss://hastahaklari.saglik.gov.tr adresine bildirebilirsiniz. Ayrıca hastanemiz genelinde bulunan Öneri ve Şikayet Kutuları ile Hastanemiz https://hekimhandh.saglik.gov.tr web adresine öneri ve şikayetlerinizi bildirebilirsiniz

             Bunların dışında sormak ve öğrenmek istediğiniz diğer konu ve sorularınız için servis hemşireleri ve         doktorlarınızdan bilgi alabilirsiniz.

                             ANLAYIŞINIZ VE İŞ BİRLİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ...